avatar Ten blog rowerowy prowadzi adam z miasteczka Dąbrowa Górnicza. Mam przejechane 9236.82 kilometrów w tym 1999.02 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.17 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy adam.bikestats.pl

Sierpień, 2009

Lasami, chaszczami...

Poniedziałek, 31 sierpnia 2009 · dodano: 01.09.2009 | Komentarze 0

Taka sobie przejażdżka terenowa, właściwie to wokół Pogorii III, ale przez Pogorię II, i wszelkimi nieasfaltowymi szlakami :P
Prawe kolano jeszcze o sobie przypomniało :/

Ciężkowice.

Piątek, 28 sierpnia 2009 · dodano: 28.08.2009 | Komentarze 5

Miałem się rozkręcić przed III Wielką Wyprawą Rowerową Dąbrowa Górnicza - Przygodzice, której realizację spontanicznie dziś wymyśliłem. Prawie wszystko było na jutro gotowe, i tylko ta wizyta w Ciężkowicach. Niestety ciągle moje kolana nie są w porządku. I nici z wyprawy :(

Z Dominikiem :)

Piątek, 21 sierpnia 2009 · dodano: 21.08.2009 | Komentarze 1

Objechaliśmy sobie Pogorię IV bardziej terenową opcją trasy. Po środzie bolały mnie kolana. I tyle. Ciągle się regeneruję. Zakwasy nie przeszkadzają, ale te kolana...

• Sprzęt MERIDA Road 901

Wyprawa Rowerowa Wielkiej Pętli Krakowsko - Częstochowskiej

Środa, 19 sierpnia 2009 · dodano: 17.08.2009 | Komentarze 10

Z DĄBROWY GÓRNICZEJ przez Świerklaniec, Miasteczko Śląskie, Piasek, Boronów, Konopiska, CZĘSTOCHOWĘ, Olsztyn, Janów, Lelów, Pilicę, Wolbrom, Skałę, KRAKÓW, Krzeszowice, Trzebinię, Chrzanów, Byczynę, Jaworzno, Niwkę, do DĄBROWY GÓRNICZEJ.

Z bikerem vanhelsing, któremu dziękuję za wspólne 300 km :)

Wstanie: 3:20

Prędkość maksymalna: 66,45 kmh
Spalono ok: 10000 kcal

Całkowity dystans roweru: 1864 | Zegar całkowitego czasu jazdy roweru: 73:34

Kilka dni temu zaświtał mi w głowie taki pomysł... 300 km. Respekt. Obawa? Wzruszenie. Tak, zrobimy to.
Piotrek wyjechał z Jaworzna po godz. 4. Ja w tym czasie jadłem śniadanie i przygotowywałem się do wyjazdu. Trzeba było na początku nastawić się psychicznie. Bo wyobrażenie tego dystansu było przezażające.

Śniadanie o poranku © adam

Tak wyglądałem rano. Skupienie. Zjadłem jak zwykle jajecznicę z 4 jaj. Wyjechałem o 4:43 pod Real, gdzie mieliśmy się spotkać. Lampka gustownie przymocowana do mostka całkiem nieźle się spisywała :)

Pod Realem © adam

O godz. 5. wyruszyliśmy na Częstochowę. To był I etap wyprawy.

Gdzieś w... Sączowie? © adam

Było zimno. Nad polami unosiła się mgiełka. Szkoda, że jednak nie zabrałem długich spodni. W drodze do Piasku nieźle zmarzłem. Musieliśmy tam trochę poczekać; słoneczko wznosiło się coraz wyżej :)

Nasz sprzęt :) © adam

Później zrobiło się trochę cieplej i bez większych problemów zajechaliśmy do Częstochowy.

Jasna Góra © adam

Tam powysyłałem kilka pozdrowień, i poszliśmy do klasztoru. O 9:30 była Msza Św. Później było drugie śniedanie :) Dwa hot-dogi okazały się niewystarczające; wszamiłem do tego mały kebab. Tu rozpoczął się II etap wyprawy: Częstochowa - Kraków. Pojechaliśmy więc na Olsztyn. Bardzo ciężko było wyjechać z Częstochowy; omijając drogę szybkiego ruchu, gdzie nie było pobocza, przedzierając się przez jakieś chodniki, jadąc nawet przez chwilę szutrem, nie dając się zaplątać w gąszczu torów kolejowych. Uznałem Częstochowę za miasto nieprzychylne rowerzystom :P

Dojeżdżamy do Olsztyna © adam

W końcu znaleźliśmy upragnioną drogę nr 46 :) Zamek Olsztyn robi niesamowite wrażenie, jak się wjeżdża do miasteczka. I tak sobie jechaliśmy i jechaliśmy.

W drodze © adam

Chodzi o słynne święto regionalne promujące kulturę Polską i Żydowską :) © adam

W Lelowie był oczekiwany już postój. Tam odbiliśmy wreszcie na południe. A że akurat przejeżdżaliśmy całą Jurę wzdłuż, toteż droga wiodła nieustannie w górę i w dół; w górę i w dół. Do tego skwar południa. I tak do Pilicy.

W Pilicy © adam

Tu było już 160 km. Zaczynałem powoli odczuwać zmęczenie. Następny Check-point w Wolbromiu. Ten odcinek charakteryzował się ciekawą rzeźbą terenu. Na zdjęciu tego tak dobrze nie widać, ale pasmo tych górek jest niesamowite :)

Smoleń © adam

Tu uświadomiliśmy sobie że to dopiero ca. połowa drogi. :) Podjazdy nas trochę wymęczyły.

Jedziemy :) © adam

Wolbrom. Tu znów napełniliśmy bidony, ja zjadłem dwa Snickersy i popiłem Red Bullem. W końcu to jak Byczyna na Trasie WWR Dąbrowa Górnicza - Przygodzice (po 176 km) ;)

Wolbrom © adam

I już pędziliśmy do Skały. Kilka lub kilkanaście km przed tymże miasteczkiem zamieniliśmy się rowerami; przyznam, że choć jechało mi się... dziwnie, to zmiana pozycji dobrze mi zrobiła. Oczywiście jechaliśmy w ten sposób żeby przejechać tą samą trasę w tym samym czasie jazdy (żeby nie sfałszować statystyk). Ze Skały kilka hopek, i już zjazd na Kraków. Dość sprawnie przejechaliśmy miasto, by na Grodzkiej kupić upragniony kebeb :D Tu miałem już 220 km. Czy mocą tego pokarmu i kolejnego Red Bulla dojadę do domu? :P

Rynek w Krakowie © adam

Jeszcze foty na rynku i w drogę. Dzień się już zaczynał kończyć :P To miał być III etap wyprawy. Wyjechaliśmy z Krakowa również dość sprawnie; obawiałem się, że będzie z tym gorzej. Gdy po 230 km odczułem coś co porównałem do efektu wejścia w ponaddźwiękową, tzn wszystko mnie przestało boleć, poczułem się jak król szos :P Bo zaiste, szosa była rewelacyjna. Ale po 250 km zaczęło być naprawdę ciężko. W tym trzecim etapie zatrzymaliśmy się dosłownie kilka razy, głównie aby skorzystać z lasu, założyć coś cieplejszego lub zamontować oświetlenie.

Zachód słońca © adam

Krzeszowice, Trzebinia, Chrzanów. Robiło się ciemno. A ja cierpiałem.

Cierpiałem :P © adam

Przez Chrzanów jechaliśmy już w ciemności. Gdzieś pod Byczyną stanęliśmy na chwilę.

Postój gdzieś przed Byczyną © adam

Później już jechaliśmy do Jaworzna; ja już byłem nieco przymulony. Piotrek odwiózł mnie trochę w stronę Sosnowca; rozstaliśmy się w Jaworznie. A po mnie... wyjechała mama :P (To nie był mój pomysł :P) Nie, absolutnie nie chciałem się przesiadać. Ale chyba już się stęskniła :P Przywiozła mi długie spodnie (było mi już zimno) i jakiś prowiant. Spotkaliśmy się pod kościołem na Niwce. Na ostatnich 10 km walczyłem jeszcze o średnią, bo zaczęła spadać poniżej oczekiwanych 25 kmh. Zajechałem na Manhatan. Zatrzymałem się pod klatką. Wypiąłem licznik. Zatrzymałem stoper. Sukces.

19.08.2009. - 301 km :D © adam

Istota sukcesu: 300 km na Jurze ze średnią 25 kmh!
Dystans dnia dzisiejszego jest moim nowym rekordem życiowym i poprawia wynik z dnia 12.07.2003. o 66 km.

• Sprzęt MERIDA Kalahari 590

Regulacja przerzutek i przejażdżka rozkręcająca

Wtorek, 18 sierpnia 2009 · dodano: 18.08.2009 | Komentarze 2

Objazd Pogorii III. Jak ja dawno tak normalnie nie objechałem Pogorii III!!!

Jutro o 3:20 wstaję, aby pobić swój życiowy rekord. Zdobyć Częstochowę i Kraków. I wrócić do domu ;] Nie zdradzę liczby o której myślę. Ale pewnie dobrze wiecie... ;)

Objazd Trzech Pogorii

Poniedziałek, 17 sierpnia 2009 · dodano: 17.08.2009 | Komentarze 0

Proszę o usprawiedliwienie mojej nieobecności na treningach i przejażdżkach w dniach 3. - 16.08.2009. r. Nieobecność była spowodowana wyjazdem na KODA :)

Kupiłem sobie wygodne żelowe siodełko do Kalahari. Tamto zostaje przy Road. Tylko że to nowe jest szerokie z przodu i w ogóle będę marudził.... :P

Później pojechałem wyregulować przerzutki, ale nie chcieli mi zrobić na poczekaniu, więc pojadę jutro. W ogóle mam zamiar się tego w końcu nauczyć. Na rozregulowanych jeździ sie fatalnie.

Ale objechałem jakoś Trzy Pogorie.

• Sprzęt MERIDA Road 901

Jaworzno - Byczyna :)

Niedziela, 2 sierpnia 2009 · dodano: 02.08.2009 | Komentarze 1

Byłem na końcu świata :P Jechałem przez Niwkę... i tak jechałem i jechałem. Było gorąco. Polewałem się wodą, zapach rozgrzanego asfaltu umilał podróż ;) Czas dojazdu: 1:20.
Płytka dostarczona i takietam, przejażdżka i w ogóle ;) Powrót przez Maczki. Jakoś tak szybko się jechało; wróciłem w godzinę :)