avatar Ten blog rowerowy prowadzi adam z miasteczka Dąbrowa Górnicza. Mam przejechane 9236.82 kilometrów w tym 1999.02 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.17 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy adam.bikestats.pl

Wyprawa Rowerowa Kraków - Dąbrowa Górnicza

Środa, 27 czerwca 2007 · dodano: 27.06.2007 | Komentarze 1

przez: Skałę, Trzyciąż, Jangrot, Rabsztyn, Klucze, Chechło, Błędów, Łosień -> Gołonóg (Manhatan)

Uczestnicy: jechałem sam (znaczy się nie w sensie ontologicznym ;) )
- Ma to jakieś znaczenie, bo nigdy sam nie pokonałem takiego dystansu w jeździe docelowej.

Wyjazd z ul. Bernardyńskiej 14:28 - Przyjazd do domu 19:20
Licznik: TRP 94,01 | AVS 22,06 | STP 4:15:37 | MAX 56,7 | DST 15767
Pulsometr: Czas przejazdu 4:47:40 | Średni puls 142 | Maksymalny puls 177 | Spalone kalorie 4088 - przy zmiennej wysiłkowej 70 - czyli Pi razy drzwi.

Warunki atmosferyczne: Zachmurzenie dość duże - wskazujące na możliwość przelotnych opadów, które jednak wystąpiły w ilości śladowej. Wiatr dość silny, wg prognoz południowo-zachodni - utrudniający jazdę, ale szczęśliwie zapobiegający opadom. Chłodno - musiałem na zwykły strój z tym moim tzw. "rękawkiem" założyć jeszcze bluzę dresową.

Charakterystyka trasy: Najpierw trzeba się wydostać z Krakowa - trzeba uprzednio wiedzieć jak, gdzyż błądzenie w miejskim gąszczu zajęłoby za dużo czasu. Wyjechałem z aglomeracji drogą wojewódzką nr 794, która prowadzi na Wolbrom i Pilicę. Z Zielonek do Skały jedzie się pod górę; w końcu Wisła płynie w dolinie :P. Droga woj. 794 jest dość ruchliwa. Ze Skały jechałem dalej na północ, skręciłem w lewo w Trzyciążu. Asfalt kiepskiej jakości. Po kilku zakrętach znalazłem się w Jangrocie, o czym upewniłem się patrząc na numery domów, bo przystanki autobusowe w tej części świata nie mają nazw ani rozkładów jazdy :/. Na odcinku Jangrot - Michałówka - Braciejówka - Troks - Rabsztyn mamy przykład typowego krajobrazu jurajskiego - teren jest silnie pofałdowany. W Rabsztynie zastanawiałem się jak się dostać do Klucz, próbowałem przez las, ale szybko zrezygnowałem z tej opcji, ponieważ dukt był zbyt piaszczysty. Pojechałem na Olkusz i przy zamku skręciłem w drogę, którą pamiętałem z wyprawy do Ojcowa (z Dąbrowy Górniczej, 25.08.2002). Prowadziła ona przez las i doprowadziła mnie do Bogucina, skąd znalazłem drogę prowadzącą przez Klucze na północ, do Ogrodzieńca. Za Kluczami skręciłem na Chechło. Droga tamtejsza jest bardzo spokojna, właściwie prawie nic tam nie jeździ; prowadzi odcinakmi przez iglasty las, do Błędowa, przed którym minąłem tablicę "Dąbrowa Górnicza". Dalej jechałem przez Łosień, pokonując tamtejsze podjazdy, i minałem Hutę Katowice od północnej i zachodniej strony. Przejechałem przez Gołonóg i od strony zachodniej wjechałem na Manhatan; przez chwilę jeździłem po osiedlu i zaraz pojechałem do domu.